Tuesday 13 August 2013

The NEON Warriors





Here's is something I am currently working on.
I call them the Neon Warriors. So far they haven't introduced themselves by name.
Below you can find some sketches I made in preparation for the sewing project.

Hier ist ein Projekt, an dem ich gerade arbeite.

Ich nenne Sie die Neon Krieger. Weiter haben Sie sich mir bisher nicht vorgestellt.
Unter dem Text findet ihr eine Vorzeichnung für die Nähidee.  






This morning I got started. I cut out the pieces for the body, legs and arms. The Aztec shapes are made of geometric patterns of felt which I glued onto the underlay. Luckily I found some NEON pink, orange, and green felt at the local market. Tomorrow some pretty sewing and then - how exciting - we will see how they look in real life.

Heute Morgen habe ich damit begonnen die Einzelteile für den Körper, die Arme und die Beine, auszuschneiden. Die Azteken Muster sind aus geometrischen Formen aus Filz gemacht, welche auf einen Untergrund geklebt sind. Ich freue mich, das ich NEON pinken, - orangen und - grünen Filz auf dem Markt gefunden  habe. Morgen dann Nähen, und dann - wie aufregend - sehen, wie Sie sich im richtigen Leben machen.





No comments:

Post a Comment

Thank you for taking the time to comment on my blog post. I hope you have a lovely day!

Google Analytics Alternative